Frequently asked Questions Sportline
 

BESTELLEN VOOR THUISLEVERING

 

OF RESERVEREN VOOR OPHALING IN DE WINKEL

Klik rechts bovenaan de pagina op 'LOG IN'. Als je al over een Sportline account beschikt en reeds geregistreerd bent in onze shops of de mailings ontvang, kan je inloggen met je e-mailadres en paswoord. Heb je nog geen paswoord ontvangen? Klik dan op 'Paswoord vergeten of paswoord aanvragen'. 

Ben je nog geen Sportline klant dan kan je registreren. Vul je e-mail en nieuw paswoord in en klik op volgende.

Je kan op verschillende manieren een artikel online zoeken. Je kan kiezen om een merk, artikelnaam of productcode bovenaan in de zoekbalk in te geven. 

Een artikel kan makkelijkst opgezocht worden via zijn sportcategorie. Klink in de menu-balk op de sport van je voorkeur. In hun eigen hoogseizoen staan de 'hoofd'sporten steeds in de menubalk. Staat hij er niet tussen, bijvoorbeeld zie je geen categorie snowboard in de zomer, of is het een minder beoefende sport, dan kan je alsnog via de knop 'ALLE SPORTEN' naar de sport van je voorkeur surfen. 

Links op het scherm kan je het merk, de kleur of de subcategorie van je voorkeur aanvinken, waardoor je het aantal zichtbare producten verfijnd. 

Wil je gericht op maat zoeken? Verfijn dat eerst per SPORT en vervolgens op merk of subcategorie. Wegens het groot aanbod van sportmerken vanover heel de wereld zitten er namelijk heel wat maten in het matenoverzicht.

Heb je een keuze kunnen maken? Klik op de productpagina de juiste maat en kleur aan.

Wens je thuislevering? klik dan op de rode knop met 'TOEVOEGEN'. Het artikel wordt dan in je winkelmandje geplaatst voor thuislevering. Het artikel zal volledig afgerekend worden voor je bestelling voltooid is. 

Heb je een promotiecode of geschenkcheque? Dan kan je die aan je winkelmandje toevoegen.

Wens je ophaling in de winkel? Klik dan op de productpagina na de maat en kleur op het groene handje bij de winkel van je keuze. Het artikel wordt in je winkelmandje geplaatst. Je vervolgt het volledige bestelproces, maar je zal zien dat er 0 euro voorschot berekend wordt. Je kan dan na passen in de winkel kiezen of je de bestelling annuleert, of toch wenst te behouden. Je artikelen zullen aan de kassa afgerekend worden. Voor 'ophaling in de winkel' neem je dus ook je promotiecodes of geschenkcheques mee naar de winkel. 


    In de allerlaatste stap, kies je je betaalmiddel. Vul alle gegevens in en klik op de knop ‘nu betalen’. Vervolgens word je doorgeleid naar de betalingswebsite van je bank. In dat scherm zal je de betaling moeten bevestigen en definitief uitvoeren. Pas wanneer je betaling afgerond is wordt je bestelling bij ons geplaatst. 

    (Ook bij ophalen in de winkel waarvoor geen voorafbetaling nodig is, dient u het volledige betaalproces te doorlopen alvorens de reservatie bij ons geplaatst is.)


    Je kan betalen met:


    • Maestro en Bancontact/Mister Cash
    • KBC Online/CBC Online, ING Homepay, Belfius Direct Net en iDEAL (Nederland)
    • Sportline geschenkcheques met barcode en webcode

    Je krijgt een bevestigingsscherm te zien en er wordt ook een bevestigingsmail gestuurd naar je e-mail adres dat gekoppeld is aan je account. In de e-mail vind je een overzicht van je bestelling en je bestelnummer alsook of je koos voor thuislevering of ophalen in de winkel.


    Je kan de bestelling zelf opvolgen door in te loggen op de website met je e-mailadres en paswoord. Dan ga je naar ‘mijn account’ en vervolgens naar ‘mijn aankopen’. Het kan even duren voordat jouw bestelling zichtbaar wordt in je account. Als de status van je bestelling de eerstvolgende werkdag nog niet zichtbaar werd, kan je ons steeds contacteren via webshop@sportline.be. Wij kijken dan zo snel mogelijk na waarom je de bestelling nog niet online kan volgen.


    Van zodra jouw bestelling verzonden is wijzigt de status. Bovendien word je via e-mail op de hoogte gehouden van de status van je bestelling. Ook bij eventuele vertraging van de bestelling zal je via e-mail verwittigd worden.

      Je kan onze customer service afdeling mailen via webshop@sportline.be. Een teamlid zal u zo spoedig mogelijk opbellen tijdens de kantooruren van maandag tot vrijdag van 9h-12h30 en van 13h30-17h. We voorzien in de nabije toekomst de mogelijkheid om met één van onze medewerkers te chatten via een knop rechtsonderaan deze pagina.

      KORTINGEN EN GESCHENKCHEQUES INNEN

      Als je klaar bent met shoppen ga je naar ‘mijn winkelmandje’. Rechts zie je ‘Heb je een cadeaucheque of barcode?', voer dan hier de vermelde lange code in die onder de barcode staat. Vervolgens zet je in het tweede vakje de webcode. Het bedrag wordt afgetrokken van je totaalbedrag.

      Als je beslist om de bestelling niet af te ronden, vergeet dan niet om de kortingcode uit je winkelmandje te verwijderen door op het kruisje te klikken. Zo kan je die later nog gebruiken.

       

      OPGELET: Momenteel (juli 2017) staat onze webshop zo ingesteld dat er 0 euro voorschot gevraagd wordt voor ophaling in één van onze winkels. Vul je geschenkcheque, promocode of waardebon NIET in op onze webshop, maar breng ze mee naar de kassa. Uw voordeel zal aan de kassa verrekend worden. 

      Bent u aangesloten bij een Sportclub die een samenwerkingsverband met Sportline heeft? Kreeg Sportline via uw sportclub uw mailadres?

      Dan kan u gewoon inloggen op de webshop. U voegt uw producten aan uw mandje toe voor thuisverzending. Uw sportclub voordeel wordt automatisch in het winkelmandje berekend. De sportclubkortingen zijn toepasbaar op basis verkoopprijzen en niet bovenop een soldenprijs of andere korting. De webshop zal steeds rekening houden met het voordeel dat voor u het best uitkomt.

      Een cadeaucheque kan online slechts 1 keer gebruikt worden. Een cadeaucheque die gebruikt is voor een aankoop in de webshop zal dus niet meer gebruikt kunnen worden in een lokale Sportline winkel of tijdens een volgende aankoop in de webshop. Bij aankopen in de webshop dien je het volledige bedrag van je cadeaucheque in eenzelfde bestelling op te gebruiken.


      Aan de kassa van een Sportline winkel is het mogelijk om je cadeaucheque over verschillende aankopen te spreiden. Je krijgt dan een tegoedbon voor het resterende bedrag. Bij een online aankoop zal het overblijvende bedrag vervallen. We kunnen je daarvoor geen tegoedbon of terugbetaling bezorgen.

      LEVERING

      Op de detailpagina van elk product vind je een indicatie van de levertermijn voor dat specifieke product in een bepaalde kleur en maat:

      Tijdens de eerste maanden van onze website hanteren we een 2-3 dagen levertermijn. We hopen spoedig 's anderendaags te kunnen leveren.

      • Leverbaar de volgende werkdag: Het product is beschikbaar in Sportline Rumbeke en kan onmiddellijk verstuurd worden. Als je voor 15u bestelt, wordt het de volgende werkdag bij jou geleverd (in België).

       

      • Leverbaar in 3-5 werkdagen: Dit product is aanwezig in een andere Sportline store en komt met intern transport eerst uit Sportline Brugge of Sportline Rumbeke naar de webshop afdeling alvorens het naar u verzonden kan worden.

      • 5-10 werkdagen of langer: Het product is niet voorradig in onze Sportline shops. Wij bestellen het artikel rechtstreeks bij de leverancier voor jou en leveren zo snel mogelijk. Betreft het een fitnesstoestel, dan nemen we contact met je op om een leverdatum af te spreken. Een Sportline chauffeur komt dat zelf bij je langs.

      Let op: deze levertermijnen zijn enkel geldig voor levering in België. Levering buiten België kunnen enkele werkdagen meer in beslag nemen. De werkelijke verwachtte levertermijn zal steeds in je winkelmandje en in je bevestigingsmail worden weergegeven.

      Als een product niet binnen de vooropgestelde termijn kan geleverd worden, is het onze gewoonte om onze klanten te informeren over de eventuele verwachte vertraging en om hen het tijdstip mee te delen waarop de producten vermoedelijk geleverd zullen worden. We streven ernaar om vertragingen zoveel mogelijk te beperken.
      Neem gerust contact op met onze customer service via webshop@sportline.be om meer info te vragen over de levering van je bestelling.

      Wij bieden onze producten aan op onze website tot uitputting van voorraad. Vooral bij afgeprijsde producten kan het helaas gebeuren dat artikelen zijn uitverkocht en dat wij je bestelling daarom moeten annuleren.

      De weergave van de artikelen wordt op kleur- en maatniveau ieder halfuur bijgewerkt. Als binnen het halfuur meerdere klanten hetzelfde product in het winkelmandje plaatsen, wordt het product geleverd aan degene die de bestelling als eerste heeft geplaatst.


      De kans dat een artikel is uitverkocht, wordt groter als de periode tussen het plaatsen in het boodschappenmandje en "bestelling versturen" groter wordt. Helaas kunnen wij je pas bij het verwerken in de Sportline shops precies meedelen of het bestelde product ook werkelijk kan worden geleverd. Wanneer een product niet meer in voorraad is, informeren wij je zo snel mogelijk. Vanzelfsprekend verwerking wij je terugbetaling op het moment dat we je order annuleren. De betaling wordt automatisch op dezelfde kaart waar je je aankoop mee deed teruggestort. Echter door de bankvoorwaarden, kan het soms enkele dagen duren voor je het bedrag op je rekening ziet. Je zal binnen een termijn van 14 dagen worden terugbetaald.


      Sportline kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade die zou voortkomen uit het niet voorradig zijn van een product.

      Het kan zijn dat deze mail in je junk of spam mailbox terecht gekomen is. Kijk dit dus eerst even na. Vaak worden ook kleine typfouten gemaakt in het mailadres waardoor je voucher niet kan bezorgd worden. Kijk dus in je account online ook even het mailadres na.
      Als je de cadeaucheque niet ontvangen hebt, kan je het Sportline support team contacteren via webshop@sportline.be. Wij kijken dan zo snel mogelijk na waarom je de cheque nog niet hebt ontvangen en helpen je graag verder. 

      Wens je thuislevering? Dan kan je ervoor kiezen je pakket thuis of op het werk te laten leveren via bpost. Of je kan tenslotte ervoor kiezen je pakket op te halen in één van de bpost ophaalpunten. Helaas kan een leveringswijze door Sportline niet meer aangepast worden van zodra je bestelling geplaatst werd. Dit is technisch onmogelijk.

      Echter B-post heeft een nieuwe service waarbij u verwittigd wordt van de levering, dan kan u via Bpost mogelijks wel nog een aanpassing aanvragen. 

      Koos je voor 'ophalen in de winkel' op de productpagina, dan zal het artikel voor u ter beschikking gelegd worden in de winkel van uw keuze. U ontvangt een mail als uw reservatie klaar is voor ophaling. 

      De termijn voor ophaling kan je raadplegen bij het product zelf na het selecteren van de gewenste kleur en maat of in de bevestigingsmail van je bestelling. Je kan nagaan of een product aanwezig is in jouw Sportline winkel en de daarbijhorende levertermijn.

      Afhankelijk waar het product op dat moment op voorraad is heb je volgende mogelijke termijnen

      • Beschikbaar 3u na ontvangst van uw reservatie = voorradig: de winkel zal je binnen de 3 uur contacteren om te bevestigen dat je product klaarligt. Na deze bevestiging kan je de bestelling meteen gaan afhalen want het product is in voorraad in jouw winkel.
      • Beschikbaar in 2 tot 5 werkdagen: je gekozen product is niet in voorraad is in de gekozen winkel. Onze collega’s zullen je product laten overkomen vanuit een andere Sportline winkel en je ontvangt binnen de 5 werkdagen een bevestiging dat het klaar ligt voor jou.

      Indien we om eender welke reden niet in staat zijn om de geraamde leveringstermijn te respecteren, nemen we contact met je op en brengen we je op de hoogte van het probleem en de reden. Het kan uitzonderlijk gebeuren dat er een probleem is met de beschikbaarheid van de producten of dat een onvoorzien stocktekort zich voordoet, ook daarover informeren we je via mail.

      Je gereserveerde producten blijven tot 14 dagen na bevestiging voor jou klaarliggen. De uiterste afhaaldatum kan je terugvinden in de bevestiging van ophaling. Indien het artikel niet tijdig opgehaald wordt, zal de winkelverantwoordelijke met u contactopnemen om na te gaan wanneer u de reservatie kan ophalen.

      Krijgen we geen antwoord, dan wordt na deze termijn je bestelling in principe geannuleerd en worden de desbetreffende producten terug in de winkel geplaatst. Daar reservaties voor ophaling in de winkel zonder voorschot momenteel kostenloos zijn, is er ook verder geen sprake van terugbetaling.

      Vergeet dus zeker niet om je producten tijdig af te halen. Indien je toch verhinderd zou zijn, kan je steeds de winkel telefonisch contacteren. Zij bekijken in eerste instantie of de termijn verlengd kan worden voor het gekozen product.

      De prijs op datum van uw online bestelling blijft geldig. 

      RETOURNEREN

      Conform de wet van 14 juli 1991 heb je het recht om je online bestelling, binnen 14 kalenderdagen na ontvangst te retourneren. Dit kan op twee verschillende manieren.

      1. Uiteraard ben je steeds welkom in één van onze Sportline Winkels. Ter plaatse kan je het product gratis inleveren aan de kassa en daar de terugbetaling ontvangen.
      2. Een andere mogelijkheid is het product retour zenden naar het hoofkantoor van de Sportline webshop via post. In dit geval zijn de retourkosten voor jou, deze worden niet terugbetaald.

      Vul de retournota steeds volledig in en voeg het samen met je aankoopbewijs toe aan het retourpakket. De retournota werd bij je levering ingesloten. Vergeet je rekeningnummer (IBAN-rekeningnummer en BIC-code) niet in te vullen.

      Het retouradres:
      Sportline Webshop
      Web retours
      Koestraat 181
      8800 Rumbeke
      BELGIË

      Opgelet: deze retourvoorwaarden en bovenstaand adres gelden enkel voor producten die zijn aangekocht in de webshop. Wij nemen enkel producten retour die nog in de originele staat, met originele etiketten of verpakking en dus ongebruikt zijn. Sportline kan een retour weigeren indien de producten door de klant gebruikt of beschadigd werden.

      Bovenstaande retourvoorwaarden gelden niet voor gepersonaliseerde producten m.a.w. producten die op maat van de klant afgesteld worden en producten die registratie vereisen. Zo kunnen gepersonaliseerde geprinte kledij, gemonteerde ski's en geregistreerde GPS toestellen niet geretourneerd worden. 

      Normaliter worden de kosten voor het retour sturen van een pakket niet vergoed. De retourkosten worden door Sportline vergoed uitsluitend indien je een ander product ontving dan je bestelde of het product beschadigd toekwam. Enkel de verzendkosten voor het terugsturen met standaard posttarieven worden vergoed.

      U neemt voor terugzenden van beschadigde artikelen best eerst contact met ons op via webshop@sportline.be. Zend aub een foto van de beschadiging of foutief geleverde artikel door, dan kunnen we u best verder helpen en de nodige Bpost documenten opzenden.

      Van zodra je retourpakket bij Sportline Webshop verwerkt wordt, ontvang je een bevestiging per mailDe verwerking wordt steeds binnen de week na ontvangst uitgevoerd. Als je gekozen hebt voor een omruiling van je product, zal je hierover zo snel mogelijk bericht ontvangen. Als je gekozen hebt voor een terugbetaling, zal deze zo snel mogelijk uitgevoerd worden. Gelieve rekening te houden met mogelijke vertragingen door de bank. Ontving u de terugbetaling niet binnen de 10 dagen nadat u uw zending naar ons terug zond, neem dan contact op via webshop@sportline.be.